niedziela, 22 czerwca 2014

Harlan Coben "Krótka piłka"

Harlan Coben
"Krótka piłka"
400 stron
Druga część przygód odnoszącego sukcesy duetu Myron i Winn. Tematyka jak zwykle w ich przypadku sportowo - sensacyjna. Tym razem Coben zabiera nas na korty światowej sławy turnieju tenisowego US Open.

Ktoś podczas trwających meczów zabija Valerię - tenisistkę dawno temu odnoszącą sukcesy. Val z nieznanych przyczyn wycofała się ze świata tenisowego, spekulowano że przeżyła nerwowe załamanie. Teraz planowała powrót w wielkim stylu i bardzo zależało jej na spotkaniu z Myronem.

Chcąc nie chcąc Myron wplątuje się w sprawę morderstwa - po pierwsze Valeria szukała z nim kontaktu, po drugie ewidentnie kontaktowała się z klientem Myrona - wschodzącą gwiazdą tenisa Duanem Richwoodem.

Dociekliwy Bolitar zaczyna grzebać w przeszłości i ta przenosi go do czasów morderstwa syna kongresmena. Sprawa sprzed lat związana była z zabójstwem w klubie tenisowym, sprawcami było dwóch ciemnoskórych nastolatków. Zbyt wiele niewyjaśnionych kwestii związanych z tą zamierzchłą sprawą nie daje spokoju Myronowi, razem z Winnem krok po kroku odkrywają prawdę.

 

Coben mnie nie zawiódł. Napisał historię wartką z częstymi zmianami w akcji. Ukazał też brutalne prawa rządzące światem sportu, najróżniejsze nieczyste układy i układziki. I czego po Cobenie się nie spodziewałam to stworzenie historii o wielkiej matczynej miłości, która nie zna granic i jest w stanie poświęcić wszystko. Z przyjemnością sięgnę po kolejne przygody Myrona i Winna.

Wyzwania: Grunt to okładkaCzytam literaturę amerykańskąPrzeczytam tyle ile mam wzrostuCzytam opasłe tomiska.

1 komentarz:

  1. Cobena uwielbiam, ale jeszcze tej książki nie czytałam : ) Mam zamiar ją przeczytać w wakacje, bo mam na półce : D

    OdpowiedzUsuń