piątek, 19 lipca 2013

Małgorzata Musierowicz "Ida Sierpniowa"

Małgorzata Musierowicz
"Ida sierpniowa"
184 strony
Ida Borejko - siostra znanej z "Kwiata kalfiora" Gabrysi - zmaga się z byciem dorosłą i odpowiedzialną. Opuszcza rodzinne wakacje i wraca do poznańskiego domu, gdzie musi sobie sama radzić. Dzięki przedsiębiorczości znajduje pracę jako dama do towarzystwa emerytowanego Pana Paszkieta. Ratuje z opresji jego wnuka Krzysia oraz psa przed rozpuszczonymi braćmi Lisieckimi. Ha, jednego Lisieckiego też ratuje :).

Ida jest złożoną postacią, niezwykle zakompleksioną, nieszczęśliwie zakochaną, ale dzielną i gotową nieść pomoc każdemu nieważne o jakiej porze dnia lub nocy. Patrzy z cichym uwielbieniem na starszą siostrę i jej sukcesy  - w tym te z dziedziny uczuciowej. Miota się chyba jak każda nastolatka...

Nowością nie będzie fakt, że książkę czytało mi się wyśmienicie. Kolejna wizyta w ciepłej rodzinie Borejków to czysta przyjemność. A Idusi zazdroszczę tak naprawdę odwagi, chyba w jej wieku nie byłam taka przebojowa :).

"ESD"
1986 r, reż. Anna Sokołowska

Z ciekawostek to znalazłam i obejrzałam film zatytułowany "ESD". Jest to połączenie fabuły "Idy sierpniowej" i "Kwiata kalafiora", z Idą w roli głównej.

Krzysia Paszkieta gra młodziutki Wojciech Malajkat, a z ciekawego zabiegu to niesympatyczna sąsiadka Borejków z "Kwiata kalafiora" okazuje się być gosposią - Basią -  Pana Paszkieta :).
W filmie trudno się dopatrzyć u Idy mocno rudych tudzież kręconych włosów, mimo wszystko spędziłam miłe chwile oglądając go i polecam go każdemu wielbicielowi "Jeżycjady".

Dzisiejsza notka załapuje się na:


  

1 komentarz:

  1. Nie widziałam tego filmu, ale może się skuszę, choć Ida bez burzy rudych loków nie wydaje się być Idą.

    OdpowiedzUsuń