piątek, 25 października 2013

Camilla Läckberg "Księżniczka z lodu"

Camilla Läckberg
"Księżniczka z lodu"
424 strony
Erika Falck jest pisarką. Po stracie rodziców przenosi się tymczasowo do rodzinnej Fjällbacki, by zając się uporządkowaniem spraw. To małe miasteczko, w którym każde wie wszystko o wszystkich, a próba utrzymania czegoś w tajemnicy granicy z cudem.Nie dane jest jej jednak skupienie się na żałobie - staje się świadkiem morderstwa najbliższej przyjaciółki z dziecięcych lat Alex. Zaciekawiona co mogło doprowadzić do tej tragedii próbuje rozwikłać tajemnicę.

Erika nie działa sama, z ramienia prawa działa sympatyczny policjant Patrick, który kochał się w niej w dzieciństwie :). Drugotorowo rozgrywa się część związana z Eriką wyłącznie - jej relacje z siostrą Anną, widmo sprzedaży ukochanego domu.

Doskonała książka, świetny thriller detektywistyczny. Nie ukrywam, że moje pierwsze zetknięcie ze szwedzkim kryminałem :).

Camilla Läckberg

Camilla Läckberg to szwedzka autorka głównie kryminałów, przez niektórych przyrównywana do samej Agathy Christie. Muszę przyznać, że w zupełności się z tym stwierdzeniem zgadzam. Ma niezwykły talent do kreowania postaci - czytając miałam wrażenie, że bohaterowie są obok mnie, widzę jak rozmawiają, gestykulują, razem z nimi marzłam i popijałam przepyszną kawę (to był chyba najtrudniejszy bodziec na jaki się natknęłam, bo kawy mi pić teraz absolutnie nie wolno, a ja tak lubię i ta książkowa tak pachniała...).

Ciekawostka - Pani Läckberg z Fjällbacki pochodzi :)



 

Książka przeczytana w ramach październikowej edycji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz